۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۸۷۰۵۷
آیت الله حسینی بوشهری:

مجلس نباید تحت تأثیر القائات جناحی قرار گیرد| دولت و مجلس بودجه ۹۸ را متکی بر ظرفیت های داخلی تدوین کنند

امام جمعه قم با بیان این که بودجه باید متکی بر ظرفیت های داخلی باشد نه امید به خارج مرزها، از دولت و مجلس خواست که بودجه ۹۸ را واقعی ببینند و حمایت از اقشار ضعیف جامعه را مد نظر داشته باشند.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تجلیل از ابراز ارادت مردم ایران اسلامی به اهل بیت طاهرین(ع)در مناسبت های مختلف گفت: تا این رشته محبت بین مردم و اهل بیت(ع) برقرار است هیچگاه دشمنان نمی توانند به کشور و انقلاب آسیبی وارد کنند.

وی با اشاره به برگزاری موفق کنفرانس وحدت اسلامی افزود: امسال مانند سال های گذشته کنفرانس با عظمت وحدت اسلامی برگزار شد که می تواند منشأ خیرات و برکات برای امت اسلامی باشد، ضمن تقدیر از دست اندرکاران این کنفرانس، امیدواریم توطئه دشمنان ناکام بماند و شاهد تقویت وحدت امت اسلامی باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روز بزرگداشت شیخ مفید اظهار داشت: شیخ مفید انسان معمولی نبود بلکه مورد عنایت حضرت ولیعصر(عج) قرار داشت، ایشان فصل جدیدی در تاریخ شیعه پایه گذاری کرد و دارای 200 اثر با عظمت و نفیس است و گام های بلندی در جهت وحدت امت اسلامی برداشت، شیخ مفید زمان شناس بود و در راه مبارزه با انحراف ها و کج روی ها آرام نمی نشست.

وی با گرامیداشت 23 ربیع سالروز روز ورود کریمه اهل بیت(ع) به قم ادامه داد: بعد از اینکه امام رضا(ع) با اجبار به خراسان انتقال پیدا کرد، حضرت نتوانست دوری برادر را تحمل کند و راه ایران را در پیش گرفت، وقتی به منطقه ساوه رسید عمال بنی عباس به کاروان حمله کردند، ایشان فرمود مرا به قم ببرید که مرکز شیعیان است و ایشان با استقبال پرشوری وارد قم شدند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که  از روزی که حضرت معصومه(س) وارد قم شدند تا کنون حرم ایشان پایگاهی برای نشر و گسترش تشیع شده است، ابراز داشت: مراجع و حوزه علمیه مفتخر هستند که در کنار مرقد مطهر کریمه اهل بیت(ع) قرار دارند، مردم قم همه ساله این روز را گرامی می دارند که امسال نیز باید چنین باشد.

وی به سالگرد شهادت مرحوم آیت الله مدرس در 10 آذر و روز مجلس اشاره و عنوان کرد: شهید مدرس انسانی نمونه و کمال یافته بود که در برابر ظلم و استعمار با تمام توان مقابله کرد، گرچه تنها ماند اما از هدف مقدس خود عقب نشینی نکرد، یاد مجاهدانی مانند شهید مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی باید بزرگ داشته شود.

امام جمعه قم با اشاره به روز نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی قهرمان می درخشد و در برابر اشرار و کسانی که قصد توطئه علیه انقلاب دارند با قامت استوار ایستادگی کرده است، این نیرو اقدامات ارزشمندی مانند ساخت زیردریایی انجام داده که شایسته تقدیر است.

وی با گرامیداشت هفته بسیج  اضافه کرد: بسیج یکی از ارکان اساسی برای حفظ و بالندگی انقلاب اسلامی است که باید از ظرفیت های آن استفاده شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیش رو بودن روز مجلس گفت: مجلس نقش کلیدی و تأثیر گذار در جامعه دارد، نمایندگان مجلس باید ارتباط مستمر خود را با مردم حفظ کنند و فراموش نکنند با رأی مردم در مجلس حضور دارند، نمایندگان باید به اولویت های کشور بپردازند چرا که کشور نیازمند برنامه ریزی و قوانین بالنده و سازنده است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس افزود: نسبت به قانون نویسی و قانونگذاری اهتمام داشته باشید چرا که شما به منظور قانونگذاری به مجلس رفته اید تا گره گشای مشکلات باشد، مجلس باید در حفظ آرامش و وفاق ملی پیش قدم باشد نه این که مایه اختلاف در جامعه شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که مجلس باید از مواضع اصولی انقلاب و مردم پیروی کنند، اظهار داشت: مواضع اصولی نسبت به مقاومت و مصلحت نظام باید مد نظر باشد، به جای درگیر شدن با مسائل جناحی استقلال مجلس را حفظ کنید، مجلس نباید تحت تأثیر القائات جناحی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اخلاق و معنویت باید در گفتار و رفتار نمایندگان جلوه داشته باشد تا الگویی برای دیگران باشند، مجلس ما باید در تراز  یک مجلس اسلامی باشد.

امام جمعه قم با اشاره به فرمایشات مهم رهبر انقلاب در دیدار مهمانان کنفرانس وحدت ابراز داشت: ایشان فرمودند تنها راه سعادت بشر تبعیت از قرآن است، اگر مردم راه قرآن را در پیش بگیرند در برابر دشمن و استکبار سر تسلیم فرود نمی آورند، رهبری فرمود اگر اسلام در جان و دل مردم تسلط پیدا کند استکبار باز هم از امت اسلام سیلی خواهد خورد.

وی با اشاره به هشدار رهبر انقلاب به سران کشورهای اسلامی عنوان کرد: رهبر انقلاب در هشدار خود فرمودند به ولایت الله برگردید و دست از ولایت آمریکا و طاغوت بردارید؛ بسیار زشت و زننده است که رییس یک کشور اسلامی تحت ولایت طاغوت باشد اما امروز برخی کشورها به این موضوع افتخار می کنند و نشان می دهند کاری به اسلامی ندارند و با حمایت دشمنان اسلام بدترین جنایت ها را انجام می دهند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند  به دلیلی ایستادگی و مقاومت 40 ملت ایران، انقلاب اسلامی به درخت تناوری تبدیل شده است و باز هم در راه هدف مقدس ایستادگی خواهیم کرد.

وی با اشاره به زلزله اخیر استان کرمانشاه اضافه کرد: امسال مانند سال گذشته زلزله آمد و شدت لرزش بالا بود اما خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم البته خسارت هایی ایجاد شد، مردم قم در زلزله سال گذشته کرمانشاه خوش درخشیدند و کمک های بسیاری کردند، باید خدمت رسانی به زلزله زدگان با حمایت مردم سریعتر انجام شود تا با همدلی و همیاری شاهد رفع سریع مشکلات استان کرمانشاه باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با اشاره به ایام بودجه ریزی خطاب به دولت و مجلس گفت: بودجه سال 98  بودجه را واقعی ببینید و حمایت از اقشار ضعیف جامعه را مد نظر داشته باشید و به ظرفیت های داخلی چشم بدوزید و امیدوار به کمک های خارجی نباشید که تاکنون تجربه ثابت کرده اگر به ظرفیت های داخلی تکیه کردیم موفق بودیم اما اگر به بیرون مرزها نگاه کردیم نتیجه ای جز وعده و لبخند حاصل نشده است.

ارسال نظرات